Cyber Monday bol prvýkrát použitý v roku 2005 organizáciou National Retail Federation’s (divíziou Shop.org). Vzťahuje sa na pondelok nasledujúci po „čiernom piatku“.
Maloobchodníci si v rokoch 2002 a 2003 všimli, že veľa spotrebiteľov, ktorí nestihli nakúpiť v piatok a sobotu po vďakyvzdaní (boli príliš zaneprázdnení alebo nenašli čo hľadali), nakupovali výhodnejšie on-line v pondelok z domu alebo z práce.
„Cyber Monday“ je marketingový termín pre pondelok po Vďakyvzdaní v Spojených štátoch. Pojem „Cyber Monday“ bol vytvorený marketingovou spoločnosťou na podporu nakupovania on-line. Termín debutoval 28. novembra 2005 v tlačovej správe Shop.org s názvom „Cyber Monday Quickly Becoming One of the Biggest Online Shopping Days of the Year“ (Kybernetický pondelok sa rýchlo stáva jedným z najväčších online nákupných dní v roku).
Cyber Monday sa stal medzinárodným marketingovým termínom používaným pre on-line predajcov aj mimo Ameriku; napríklad v Argentíne, Kanade, Čile, Číne, Kolumbii, Nemecku, Írsku, Ugande, Japonsku, Portugalsku, Švédsku a Spojenom kráľovstve.
(zdroj. Wiki)